5.03.2018

#12 Amanda Naranja


Amanda o smaku pomarańczowym

Czas aby spróbować coś nowego, z wyłączeniem klasycznego podejścia do yerba mate. Jako, że z Amandą wykonałem swoje pierwsze kroki tak też musiałem rozwinąć swój zmysł smaku i spróbować jak to będzie z yerbą aromatyzowaną. 

A w tym przypadku pomarańczową. Parę klików i poszło zamówienie ze sklepu internetowego prosto do domu. 

Pomarańczowe opakowanie Amandy Naranja od razu przywodzi na myśl owocową egzotykę tychże tropików zza drugiej strony oceanu. 

Pobudki patriotyczne i chęć dalszego zagłębiania się w tajemnice ostrokrzewu paragwajskiego sprawiły, że "pomarańczowy" produkt wprost z upraw Jana Szychowskiego znów znalazł się na mojej półce; zobacz: "Argentyńska odmiana yerba mate. Czym się charakteryzuje?".
 
Pomarańczowa euforia, z klasyką w tle
 
Produkt przybył wręcz lotem błyskawicy i wziąłem się za otwarcie opakowania. Oczekując klasycznego powonienia suszu yerba mate i lekkiej nutki pomarańczy odkryłem zgoła przeciwne wrażenie. Aromat pomarańczy wysuwał się na pierwszy plan co sprawiło, że poczułem satysfakcję z dobrze dokonanego zakupu. 

Wcześniej sprawdzałem w internecie relacje smakoszy tego rodzaju Amandy i zdania były mocno podzielone. 

Jedni pisali, że zapach „taki sobie” i mało wyrazisty a drudzy naciskali na piękny zapach, który i tak nie dorównuje wyjątkowemu smakowi. Przygotowałem napój na ciepło i zakosztowałem łyku pomarańczowej ekspresji Amandy. 

Nie zawiodłem się, smak delikatny i przyjemny lecz nuta goryczy wyraźnie się odznaczała. I słusznie. Swoją drogą yerba bez goryczy to produkt bezpłciowy w mojej ocenie.
 
Szeroka paleta smaków
 
Świetna perspektywa do traktowania tego gatunku różnorakimi dodatkami mogącymi uprzyjemnić cały rytuał picia. Mięta, catuaba i temu podobne smaki jak znalazł pasują do pomarańczowego aromatu yerby z Argentyny. 

Terere w wydaniu Amandy Naranja jest wyjątkowo orzeźwiającym i pysznym napojem, który jest delikatny i idealny do regularnych zalewek guampy w trakcie upalnych dni; zobacz: "Terere. Mrożąca siła yerba mate!".

Mimo wszystko jestem zwolennikiem klasyki, która emanuje pierwotną wonią i smakiem rośliny wprost z rąk Pachamamy. 

Dla krótkiego odbicia od rutyny tradycyjnych smaków, Amanda Naranja stanowi idealną alternatywę.

Zalety:

- Wyraźny smak pomarańczy;

- Zachowuje typową dla yerba mate gorycz;

- Dobre w formie tradycyjnej, dobre w formie terere;

- Amanda to w końcu Amanda ;)

Wady:

- Po czwartej dolewce napój zaczyna tracić swój pierwotny aromat.


Zobacz również: #11 Amanda Despalada

Odwiedź nas! Fanpage FB Yerbanature

Grupa Facebook: Yerba mate Poland

Etykiety: , , , ,

Komentarze (0):

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna